Gott nytt år från Thailand!

Ja.. Har varit jävligt dålig på att uppdatera på senaste tiden, men nu kör jag ett litet inlägg. I förrgår var det som sagt Thailändskt nyår och det var ett riktigt jävla drag i Phuket då. Vi åkte på flaket av en pickup halva dagen och hade vattenkrig med befolkningen som alltid är lika förvånansvärt snälla. Vattenbalonger, vattenbazooka och allt möjligt. Allt från skitvarmt vatten till vatten med is i. KALLT! Hursomhelst vi partade på i ungefär 12 timmar. Köpte 24 st halvliters-ölflaskor på 6.4% för 200 baht ( ca 45 kr) Inte så pjåkigt ;)
Det var lite om Nyåret. 

Igår hade vi vårat första Muay thai-pass och jag kan säga att det var riktigt grym träning. Jag har nog aldrig svettats så mycket i mitt liv. Dels kan det vara pga värmen men träningen var riktigt intensiv. Mellan varje övning gjorde vi 10-20 armhävnigar för att sen sätta igång  med nästa övnignar. Mycket teknik,skuggboxning, sparring och övnigar som knän och armbågar på säckar. Efter träningen när man var som tröttast så skulle man göra 100 armhävningar och 300 situps. (snaaap) Gjorde man inte det så blev man bokstavligt talat piskad med en lång käpp som liknade en biljardkö haha! Men bara en schmack fick man :P Dock inte jag höhö :D

Jag nämnde i början att jag varit dåligt på att uppdatera. Det ska bli bättre from now on. Har hela tidetn varit och rest och gjort saker så har inte haft någon tid alls. Jag ska berätta i nästa inlägg om vår resa runt bland paradis-öar, hur det känns att sitta på ett flak med bur i ett helt dygn från bangkok ner till malaysias gränser, och hur det är att supa sig stupfull med thailändska "natives"
Jag kommer även ta bilder på campet och där vi bor så ni får se lite hur vi har det. (väldigt nice)

Just nu så kollar jag på när nyvakna Emil och Patrik övar tekniker i kalsonger. Mycket underhållande =)
Ska dra och käka en riktig fighter-frukost nu! Instant oatmeal och mazzzooor av egg! :D

Vi hörs!

(Lade upp en bild för inlägget kändes så torrt. Mer bilder kommer det också bli i fortsättningen)

En av de många öarna vi befann oss på.

En av de många öarna vi befann oss på

Kommentarer
Postat av: Marie Juhlin

Låter jävligt nice! du får gärna ringa nån dag också;) föresten, vilken mailadress skulle ja skicka inköpslistan till? ;P



Var rädd om dig, puss puss från din syster

2011-04-15 @ 19:07:17
Postat av: Dan

Ja mycket nice =)Okej jag kan ringa dig när jag har uppehåll från träningen några timmar. Men får blir kort. Det kostar :/ Skicka till [email protected]

Det är klart jag är :) <3

2011-04-16 @ 03:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0