En ledig dag!

Söndag är vår enda lediga dag och vi planerade att dra till kata beach. Men självklart ska det regna! woho!
Istället blev det superman returns och snart ska vi leta efter ett ställe att få thai-massage på =)

Nu kommer jag berätta lite kort om vart och hur vi åkte runt den första veckan i Thailand.
Först som sagt åkte vi till Kina och mellanlandade i peking. Där chillade vi i typ 11 timmar. Jag sov mestadels :P
Sen åkte vi vidare till Thailand, Bangkok och mötte pappa. Det var ett väldigt glatt och varmt välkomnande och jag måste säga att det var riktigt skönt att se sin gamla farsgubbe.
Vi sätter oss i en minibuss och åker till Singburi där pappa bor. (ca 2 timmar ifrån bangkok, uppåt) Vi spenderade natten där och på morgonen bar det av lääängst ner i Thailand vid gränserna till Malayisia. Det tog ca 24 timmar att åka ner dit och vi satt i en pickupp som var omgjort där bak så man kunde skjussa folk. Den hade bur och allt. Kände mig som ett djur haha :P Bilder kommer sen.

När vi kom fram till vår destination så tog vi sedan en båt över till en ö som heter Tarutao. Väldigt trevligt var det där och vi spenderade natten där. Sedan bar det av på utflykt till en del mindre öar där vi spendare 2-3 nätter. Där så snorklade bland annat och krökade till ordentligt en kväll på inhemsk wiskey med befolkningen och det avrt sång och dans och en del "pizzor" Dock inte från mig ;)
En dag så kom typ en hel flock av vilda apor till vårat place och försökte sno mat. Har film på det så ni kan få se sen haha :D
Okej vidare i storyn nu.. Efter alla öar så  bar det av till fastlandet igen. pappa och hans familj som vi åkte med släppte av oss där turistbussarn gick till Phuket och därifrån sa vi hejdå och kramades mycket. 

Nu är vi här och resten har jag redan förklarat :D
Anyways.. Här kommer lite pics =)

Så här åkte vi i bilen!Lite av en Ö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0